حسین حمیدی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ حسین حمیدی
آرشیو وبلاگ
      فریاد‌ خاموش (باسابقه‌ترین وبلاگ با نام فریاد خاموش)
علاج ما اصلاح نفس است نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/۳٠

نسخه‌ی آقای بهجت برای این روزهایمان:

« چه باید بکنیم در ابتلائات داخلیه و خارجیه؟ چه باید بکنیم؟ چه کار کردیم که به این چیزها مبتلا می شویم؟...»

  نظرات ()
تابلوهای ترافیکی برقی نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/٢٥

چندی است در تهران بعضی تابلوهای سنتی مربوط به اطلاعات خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را با تابلوهای الکترونیکی جایگزین کرده‌اند. با توجه به این که اطلاعات این تابلوها معمولاً در طول سالیان تغییر نمی‌کند و تابلوهای جدید از نظر ظاهری نیز تفاوتی با تابلوهای قبلی ندارند برایم سؤال است چرا چنین تصمیمی گرفته شده است؟ منتظر بودم ببینم آیا قرار است سرویسی بر روی آن‌ها ارائه شود یا کاربرد خاصی در نظر گرفته شده است که تا به امروز چیز جالبی ندیدم و نشنیدم.

هفته‌ی پیش از ورودی صدر به مدرس شمال رد می‌شدم برق یکی از این تابلوها قطع شده بود و تابلو خاموش بود. سؤالم دو چندان شد. با توجه به عوارض این کار واقعاً چه مزیتی در الکترونیکی کردنش بوده است؟ شما می‌توانید کمک کنید؟

  نظرات ()
شریک در جوال‌گیر نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/٢۱

پدرم می‌گوید: «به قول همدانی‌ها شریک در جوال‌گیر»

درست نمی‌فهمم یعنی چه. می‌پرسم «یعنی چه؟»

توضیح می‌دهد: «جوال یعنی کیسه‌ی بزرگ. یعنی وقتی می‌خواهند حاصل را در کیسه بریزند پیدایش می‌شود و در گرفتن سر کیسه کمک می‌کند. آن موقع که قرار است زحمتی کشیده شود تا عواید حاصل شود پیدایش نیست.»

کنایه از شرکایی است که منفعت بدون زحمت می‌خواهند. به عبارتی شریک سود و زیان نیستند فقط شریک سودند. در سختی‌ها و خوشی‌ها تؤامان شریک نیستند فقط وقت خوشی سر و کله‌شان پیدا می‌شود و متوقع‌اند.

 

  نظرات ()
برنامه‌ریزی و آمادگی پیش از مصاحبه‌ی شغلی نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/۱۸

مطلب زیر بر گرفته از اینجا و به کمک آقای پیروسجاد تهیه شده است.


بیش از یک رزومه آماده کنید.
مطمئن شوید که رزومه‌تان به روز و مناسب است.
برای هر مصاحبه رزومه‌ای مختص با همان مصاحبه آماده کنید. کپی‌های مدارک خود را در مصاحبه به همراه داشته باشید و تا زمانی که از شما نخواستند آن‌ها را ارایه ندهید.
در مورد نیاز به ارایه نمونه کار در هنگام مصاحبه تحقیق کنید.

کارفرمایان جدید تمایل دارند دلیل تغییر شغل‌تان را بدانند.
مراقب زبان بدن خود باشید.
طیفی از موارد احتمالی مورد سؤال در مصاحبه را در نظر آورید.
مراقب باشید ممکن است سوالاتی طرح شود که در آنها مهم‌تر از پاسخ شما، عکس العمل شما و نحوه‌ی پاسخ دادن شما مورد ارزیابی قرار گیرد.
پاسخ‌هایی برای سوالات زیر آماده کنید:
چرا شغل قبلی‌تان را ترک کردید؟
دلیل علاقه‌مندی‌تان به این شغل و شرکت چیست؟
سطح و مجموعه مهارت‌های شما چه تناسبی با این شغل دارد؟

حواس‌تان به سوالات بدون پاسخ مشخصی مانند سوال زیر باشد:

برخورد شما با مسئله اخراج کارمندی از شغلش چگونه است؟
برای خود سوال‌هایی را برای استفاده در پایان مصاحبه آماده کنید:
مدیران مجموعه چگونه پیوستن به مجموعه و حضور شما را متوجه می‌شوند؟
فردی که پذیرفته می‌شود به چه اهداف اساسی باید دست یابد؟
طرح‌های ارزیابی و تقدیر که در سازمان استفاده می‌شوند چیست؟
ارتقاء شغلی در سازمان چه گونه است؟

چه بازه‌ی زمانی برای پر کردن موقعیت خالی موجود فرصت در نظر گرفته شده است؟

به خاطر داشته باشید که مهارت‌های ارایه شفاهی از همه مهم‌تر است.

جلساتی برای تمرین مصاحبه یافته و در آن‌ها شرکت کنید.

با دوستان یا همکاران خود تمرین مصاحبه انجام دهید.

متوجه عباراتی که در پاسخ‌های خود استفاده می‌کنید باشید. از گفتن "آم" و "آأأأ" خودداری کنید و به‌جای آن‌ها مکث کنید

پاسخ‌هایی را برای سوالات یا نظراتی که تند یا ناعادلانه هستند آماده کنید. هرگز جواب لحن تند یا انتقادآمیز را به همان شکل پاسخ ندهید.

مثال‌هایی واضح از کارهای مربوطه‌ای که انجام داده‌اید آماده کنید.

برای نشان دادن مهارت‌های حل مسئله خود مثال‌هایی را آماده کنید.

اگر که ممکن است، شواهدی را که بیان‌گر مهارت‌های برخورد شما با همکاران‌تان می‌باشد را آماده کنید.

  نظرات ()
مصاحبه‌ی اخیرم با ایسنا نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/۱٧

این بار هم به خبرنگار گفتم باید خودم متن اصلی خبر را تنظیم کنم. کلی هم رویش وقت گذاشتم و نسبتاً خوب در آمد. منتها خبرنگار که وظیفه‌اش را ویرایش و تنظیم خبر می‌داند معمولاً در آن دست می‌برد. تیترش را عوض کرده و بخش‌های نسبتاً زیادی از آن را هم حذف کرده است. ولی به هر حال متن جملات را تقریباً تغییر نداده است غیر از یک غلط کوچک نگارشی. ببینید چه طور در آمده است.

لینک خبر: «امنیت‌مان را به بیگانگان نسپاریم»

  نظرات ()
پیرمردهای باصفا نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/۸

پیشاپیش از آن که تلاش نمی‌کنید این نقل قول بنده را به سیاست ربط غیرمنطقی دهید تشکر می‌کنم. از این که در جهت برچسب‌زنی تلاش نمی‌کنید متشکرم.

از این پیرمردها من هم یکی دو تا دیده‌ام. یکی هست که کنار دانشگاه واکس می‌زند و هر روز به مسجد دانشگاه می‌آید. این‌جا بخوانید.

  نظرات ()
نظرات استفاده‌کنندگان - بانکداری اینترنتی نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/٧

یکی از فایده‌های خوب وب و بسیاری از سایت‌ها امکان مشاهده و اشتراک گذاری Review های کاربران یک محصول یا سرویس است. به نظر ابزار مفید و مؤثری می‌افتد و روز به روز بیشتر جا می‌افتد. در ایران یک مقدار این‌ها را کم داریم.

امروز می‌خواهم درباره‌ی تجربه‌ی استفاده از بانکداری اینترنتی در ایران بنویسم. حدود دو، سه سال است که مشتری بانکداری اینترنتی سه بانک هستم و بسیار از آن استفاده می‌کنم و واقعاً کار راه‌انداز است و من و خانواده‌ام را از عذاب مراجعه به بانک و ایستادن در صف راحت کرده است. به هر کس اطرافم بوده است نیز توصیه کرده‌ام و آن‌ها را نیز مشتری کرده‌ام. باید عنوان کنم بانک ملی و بانک صادرات سرویس بسیار خوب و قابل قبولی ارائه می‌کنند و بانک تجارت یک افتضاح به تمام معنا است. شاید اصلاً نتوان اسم بانکداری اینترنتی را روی آن گذاشت. دو بانک ملی و صادرات طی سال‌های گذشته به نظر سرمایه‌گذاری خوبی بر روی توسعه‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات انجام داده‌اند و این خدمات را از شرکت خدمات انفورماتیک که شرکتی نسبتاً حرفه‌ای و باسابقه است می‌گیرند.

شما را نیز به استفاده از بانکداری اینترنتی این دو بانک دعوت می‌کنم و از بانک تجارت بر حذر می‌دارم. بانک‌های دیگر را خودم از نزدیک بررسی نکردم ولی تا آن جا که اطلاع دارم بانک ملت و سامان و چند بانک دیگر را به دلایل مدل‌های ضعیف یا نامناسب امنیتی رد می‌کنم. بعضی بانک‌ها نیز که اساساً علاقه‌ای به داشتن خدمات الکترونیک پیشرفته ندارند.

کاش یکی دست مدیران بعضی از این بانک‌ها را می‌گرفت مثلاً می‌برد سوئد را نشانشان می‌داد. بعضی وقت‌ها هم که می‌خواهند کاری انجام دهند بدون توجه به فناوری‌های رایج و سمت و سوی آینده‌ی فناوری‌ها این کارها را می‌کنند و ایده‌های خوب را لجن مال می‌کنند.

  نظرات ()
Right/Wrong Attitude نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸۸/٥/٤

 

Nothing can stop the man with the right mental attitude from achieving his goal; nothing on earth can help the man with the wrong mental attitude.

--Thomas Jefferson

***

زیاد اهل نقل قول از خارجی‌ها به خصوص در حوزه‌ی مسائل انسانی نیستم. به خصوص که گوینده جزء بنیانگذاران آمریکا و سومین رییس جمهور آمریکا است. با این حال فکر می‌کنم این جمله این روزها برای خیلی‌ها می‌تواند مفید باشد.

به خصوص برای شما که می‌گویی «چرا به ما کمک ما نمی‌آیی؟»

  نظرات ()
مطالب اخیر ماهی «سامون» نه «سالمون»! انتخابات، همه‌ی هم و غم ترجمه‌ی observance در کنار holiday issue، پیامد؟ رؤیای همیشه دانشجو ماندن یک کامنت عجیب در کرنل! تصویری از نرم‌افزارهای سازمانی به کار رفته در یک شرکت بین‌المللی سعی کنید غرق نشوید Chief Bug Officer حساسیت!
کلمات کلیدی وبلاگ فناوری (٦٥) نکات و حکمت‌ها (٥٢) اجتماع (۳٥) کسب و کار (۳۳) تجربیات زندگی (٢۸) دعوت و معرفی (٢٦) دیگران (۱٩) الگوگیری و الگوسازی (۱٤) نقد و نظر (۱۳) درس‌های پدر (۱۳) لطیفه (۱٢) آموزش و تحصیلات (۱۱) دعا (۸) خاطرات (٧) شهر (٧) عکس (٦) خرافه‌ستیزی (٦) دوستان (٥) روضه (٥) شعر (۱) روایت (۱)
دوستان من بچه شیطون بیابان‌زده دغدغه‌هایم ریحان یادداشتها پرتال زیگور طراح قالب