حسین حمیدی
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ حسین حمیدی
آرشیو وبلاگ
      فریاد‌ خاموش (باسابقه‌ترین وبلاگ با نام فریاد خاموش)
سوئد-روز چهارم و پنجم نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳۸٥/۱٢/٢٤
  1. روز چهارم (سه شنبه) به شهری رفتیم که ASSA در آن قرار دارد. اسم شهر را به خاطر نسپردم. بازدید از کارخانه و موزه‌ی ASSA واقعاً شگفت‌انگیز بود. بیش از ۱۲۵ سال سابقه و ده‌ها شرکت زیر مجموعه. بعد از آن هم به شهر گوتنبرگ رفتیم. خودشان آن را چیزی شبیه یوتوبوری تلفظ می‌کنند!
  2. تمام این کشور پوشیده از کاج است و بس! تا گوتنبرگ ۴-۵ ساعت راه بود. هتلی که در آن مستقر شدیم Riverton نام داشت و دید بسیار خوبی به دریای مجاورش داشت.
  3. صبح روز چهارشنبه، جلسه در گوتنبرگ بسیار چالش‌آمیز و مفید بود. بر اساس صحبت‌های روزهای قبل هر چه لشگر داشتند جمع کرده بودند و برای جلسه آماده بودند اما اصلاً تصورش را هم نمی‌کردند که با این همه سؤال مواجه شوند. به همین خاطر پیش‌بینی ناهار نکرده بودند. جلسه با HID، شرکای توسعه‌ی Solid و مدیر محصول ARX بود. ارائه‌ی HID بسیار مفید و آموزنده بود و هر چه پرسیدیم با آمادگی جواب داد.
  4. گوتنبرگ به نظرم مفرح‌تر از استکهلم آمد. خودشان هم به این نکته اشاره داشتند. یک خیابانی دارد که به آن از جهت تفریحی بودند می‌نازند.
  5. اتاقی که در هتل به من رسید طبقه‌های انتهایی بود و پوشش وایرلس نداشت. هر چند که یک حساب ۸ ساعته‌ی استفاده از اینترنت مجانی در پذیرش داد.
  6. اینجا کشور شمع است. روی همه‌ی میزها شمع وجود دارد.
  7. بعد از دیدن اینجا یک فرضیه در ذهنم شکل گرفته است: این کشور، مهد Access Control است. با آنکه به هیچ وجه نگاه امنیتی در کشور حاکم نیست و تهدیدهای امنیتی جدی ندارند اغلب درها مجهز به سیستم‌های Access Control است. از خانه‌ها گرفته، تا آسانسورها، هتل‌ها و ... اغلب هم محصولات ASSA هستند. اصولاً ASSA شرکتی باقی نگذاشته است و هر چه رقیب بوده است خریده است.
  8. بعد از جلسه در گوتنبرگ به استکهلم برگشتیم. همراهمان برگشتش را دو روز عقب انداخت. من خسته شده‌ام و اگر مشکل خاصی پیش نیاید همان پنج‌شنبه بر می‌گردم. مدیرمان دیروز می‌گفت از آن جا قطار بگیر برو آلمان برای سبیت. نپذیرفتم.
  9. بین برنامه‌ها از دانشگاه IT Kista و Kista Science Tower هم بازدید کردیم.
  نظرات ()
مطالب اخیر یک کامنت عجیب در کرنل! تصویری از نرم‌افزارهای سازمانی به کار رفته در یک شرکت بین‌المللی سعی کنید غرق نشوید Chief Bug Officer حساسیت! بازگشت به دوره‌ی جوانی! نظرسنجی درباره‌ی کیفیت خدمات تعطیلات رسمی ایران در تقویم‌های بین‌المللی استاد خوب / استاد بد روز اول در دانشگاه UoR1
کلمات کلیدی وبلاگ فناوری (٦٤) نکات و حکمت‌ها (٥۱) اجتماع (۳٥) کسب و کار (۳۳) تجربیات زندگی (٢۸) دعوت و معرفی (٢۳) دیگران (۱٩) الگوگیری و الگوسازی (۱٤) درس‌های پدر (۱۳) نقد و نظر (۱٢) لطیفه (۱٢) آموزش و تحصیلات (۱٠) دعا (۸) خاطرات (٧) شهر (٧) عکس (٦) خرافه‌ستیزی (٦) دوستان (٥) روضه (٥) شعر (۱) روایت (۱)