حسین حمیدی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ حسین حمیدی
آرشیو وبلاگ
      فریاد‌ خاموش (باسابقه‌ترین وبلاگ با نام فریاد خاموش)
اجحاف شرکت‌های متفرقه‌ی به اصطلاح امداد خودرو نویسنده: حسین حمیدی - ۱۳٩٤/۱/۱٦

شاید برای بسیاری از شهروندان پیش آمده است که به دلیل نقصانی در خودرو در راه مانده باشند و نیازمند امداد خودرویی باشند. برخی شرکت‌های ملی خودرویی مانند ایران خودرو و سایپا شماره‌هایی با پیش‌شماره‌ی ۰۹۶ را به منظور تماس و تقاضای امداد شهروندان در این موارد اختصاص داده‌اند. در کنار این شرکت‌ها تعداد بسیار زیادی شرکت‌ها یا بعضاً مجموعه‌های فاقد صلاحیت‌های لازم، به صورت قارچ گونه شکل گرفته‌اند و بعضاً در فقدان اطلاع‌رسانی مناسب و کافی، با فریب‌کاری در حق شهروندان اجحاف می‌کنند. از آن‌جا که شهروندان نمی‌توانند منتظر بمانند تا نهادی مسؤل نسبت به ساماندهی این خدمات و حمایت از حقوق «در راه ماندگان» اقدام کند، می‌بایست آگاهی لازم در این زمینه را پیدا کنند و دقت کنند در دام ایشان نیفتند. در همین راستا، توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. سعی کنید شماره‌ی امداد خودروی شرکت خودرویی خود را در دفترچه تلفن گوشی همراه‌تان ذخیره کنید یا در کاغذی یادداشت کنید و در ماشین بگذارید تا در صورت نیاز، سریعاً بتوانید با مراکز رسمی خدمات خودرویی تماس بگیرید. متأسفانه مواردی بوده است که حتی در تماس با ۱۱۸ شماره‌ی تلفن شرکت‌های متفرقه در اختیار حادثه‌دیده قرار گرفته است و منجر به معضلات بعدی شده است.

  2. چنان چه ماشین‌های گذری حمل خودروی متفرقه در بزرگ‌راه‌ها و اتوبان‌ها برای امداد به شما مراجعه کردند، به هیچ وجه پیش‌نهاد ایشان برای حمل و تعمیر خودرو در تعمیرگاه‌های پیش‌نهادی ایشان را نپذیرید و از ایشان بخواهید خودرویتان را به مراکز تعمیرگاهی مجاز یا تعمیرگاهی که می‌شناسید حمل کنند.

  3.  اگر توصیه‌ی بالا را مد نظر قرار ندادید ممکن است عواقب بدی در انتظارتان باشد و دست‌تان هم برای شکایت به جایی نرسد. متأسفانه در تهران، یک سری مناطق تعمیرگاهی در نقاط آسیب‌پذیر و جرم‌خیز شهر که محل تجمع معتادان یا فروشندگان مواد مخدر است شکل گرفته است. این تعمیرگاه‌ها که به دلیل موقعیت‌شان مراجع عادی چندانی ندارند، غالباً مشتریان‌شان را از طریق همین به اصطلاح امدادخودروهای متفرقه شکار می‌کنند. دقت کنید، چنان چه به هر دلیل با صاحبان این کسب و کارها به اختلاف خوردید، بهتر است با ایشان وارد جدل و دعوا نشوید که ممکن است گرفتاری‌های بیش‌تری در پی داشته باشد.

  نظرات ()
مطالب اخیر رؤیای همیشه دانشجو ماندن یک کامنت عجیب در کرنل! تصویری از نرم‌افزارهای سازمانی به کار رفته در یک شرکت بین‌المللی سعی کنید غرق نشوید Chief Bug Officer حساسیت! بازگشت به دوره‌ی جوانی! نظرسنجی درباره‌ی کیفیت خدمات تعطیلات رسمی ایران در تقویم‌های بین‌المللی استاد خوب / استاد بد
کلمات کلیدی وبلاگ فناوری (٦٤) نکات و حکمت‌ها (٥۱) اجتماع (۳٥) کسب و کار (۳۳) تجربیات زندگی (٢۸) دعوت و معرفی (٢۳) دیگران (۱٩) الگوگیری و الگوسازی (۱٤) درس‌های پدر (۱۳) نقد و نظر (۱٢) لطیفه (۱٢) آموزش و تحصیلات (۱۱) دعا (۸) خاطرات (٧) شهر (٧) عکس (٦) خرافه‌ستیزی (٦) دوستان (٥) روضه (٥) شعر (۱) روایت (۱)
دوستان من بچه شیطون بیابان‌زده دغدغه‌هایم ریحان یادداشتها پرتال زیگور طراح قالب